Ealised
eripärad olümpiaaditöös
2002.-2003.
õppeaastal
Küsimuste sisu peaks
lähtuma juhendi punktis 4.3.1
ning allpooltoodud üldskeemist: Koolivooru küsimuste
aluseks soovitatakse võtta kuni kolmandik
vastava vanusastme koolibioloogia materjali, vähemalt
kolmandik analüüsi-, sünteesi- ja hinnangute andmise
oskusi arendavaid ning jooksval õppeaastal ilmunud
loodusajakirjandusest ja muust meediast pärinevaid
elulisi probleeme. Mida nooremad on õpilased,
seda enam võib neil küsimustikes olla
koolimaterjali. Soovitavalt siiski mitte
üle 50%. Kindlasti tasub kaasata
teemasid, mis on läbi aegade olnud
väärarusaamade allikaiks. VI...VII
klassil võiks olla ka teiste
loodusainetega integreeritud küsimusi.

|
Juuresolev joonis kujutab küsimuste
ulatust. 27. novembri kohtumisel Tartu bioloogia
ainesektsiooni õpetajatega sai selgeks, et 10. klass on väga
erilises seisus just tänu kooli õppekava vabadusele. Mõnes
koolis ei õpi 10. kl üldse bioloogiat. Seega peaks nende küsimustik
olema suunatud eelkõige põhikoolis õpitule ning vastava
aasta loodusajakirjandusele (2002).
Kirjandusallikaid eraldi
ei anta. Põhjendusi on mitmeid. Mõnele neist on
viidatud temaatikat tutvustaval leheküljel.
Üldjoontes soovitatakse ka
koolivoorude koostamisel lähtuda EBO üldisest ülesehitusest.
©
Eesti bioloogiaolümpiaadi ametlik lisa
2002/2003. õppeaastaks
Lehe sisu
eest vastutab Illar Leuhin
|