Eesti loodusteaduste olümpiaadi piirkonnavoor 2011

Palun täitke kõik väljad ning seejärel vajutage nuppu «Saada». Teie e-aadressil saadame küsitluse kokkuvõtte ning võtame ühendust juhul, kui võidate loosimisel.
Kui Te mõnele küsimusele ei oska või ei saa vastata, jätke see julgesti vahele

Andmed vastaja kohta
  Olete: E-mail:
  Osalete ELO-l aastat Teie kool asub:  
  ELO piirkonnavoorus osales: (mitu?) Teie õpilast.
 
Õpetate järgmisi aineid:

 loodusõpetus
 keemia
 füüsika
 bioloogia
 geograafia
 muud (märkige):

Teie varasem kokkupuude ELOga on olnud järgmine (märkige kõik sobivad vastused):
a) minu õpilased on regulaarselt osalenud ELO piirkonnavoorus  
b) minu õpilased on mõnel korral osalenud ELO piirkonnavoorus  
c) minu õpilased osalesid tänavu ELO piirkonnavoorus esmakordselt  
d) minu õpilased on varem pääsenud ELO lõppvooru  
e) varasem kokkupuude ELOga puudub.  

I Olümpiaadiks valmistumisel sooritasite õpilastega järgmisi tegevusi: (märkige kõik sobivad vastused).

  a) soovitasin kirjandust või veebimaterjale märksõnade põhjal  
b) andsin ülesandeid iseseisvaks lahendamiseks  
c) tegime koostööd kolleegidega (teised aineõpetajad)  
d) suunasin õpilase(d) edasi eksperdi juurde  
e) seletasin ise märksõnadega hõlmatud teemasid  
f) lahendasime ühiselt harjutusülesandeid  
g) õpilas(t)e ettevalmistamiseks polnud aega  
h) õpilane/õpilased ei soovinud juhendamist  
i) ei osanud juhendada, sest ei leidnud märksõnu  
j) midagi muud (täpsustage vajadusel):  


II Palun hinnake järgmisi piirkonnavooruks valmistumisega seotud asjaolusid.

  1. Vajaliku eelinfo kättesaadavus ja kvaliteet.
2. Etteantud märksõnade kasulikkus olümpiaadiks valmistumisel.
3. Minu panus õpilas(t)e ettevalmistamisel.
4. Õpilas(t)e huvi olümpiaadiks valmistumise suhtes.
5. Õpilas(t)e omapoolne tegevus olümpiaadiks valmistumisel.
6. Piirkonnavooru toimimisaeg.
7. Piirkonnavooru toimumispaik.

III Palun hinnake 5 palli süsteemis järgmisi piirkonnavooruga seotud asjaolusid.

  1. Võistlustöö vormistus. 
2. Ülesannete sõnastus. 
3. Ülesannete seotus kooliprogrammiga. 
4. Ülesannete üldine raskusaste.  
5. Ülesannete lahendamiseks antud aeg 4 tundi (arvestades töö mahtu).  
6. Ülesannete päevakajalisus (aktuaalsus).  
7. Ülesannete elulisus, asjakohasus õpilase jaoks.  
8. Erinevate loodusainete seostamine (integreerimine) ülesannetes.  
9. Erinevate loodusainete (füüsika, bioloogia, keemia, maateadus) omavaheline tasakaalustatus.  
10. Minu õpilas(t)e eeldatav esinemine olümpiaadil.  
11. Minu hinne ELO piirkonnavoorule tervikuna.  
12. Loodusteaduste olümpiaadi tõenäoline kasulikkus minu õpilas(t)ele.  

IV Palun hinnake kõiki piirkonnavooru teemasid 5-palli süsteemis.

 
Teema Meeldivus Raskus
Karpkalade arvukus
Bakterväetised ja lämmastikuringe
Möödasõit
Elektrijaam
Vedelsõnnik ja õhusaaste
Probleemid lume ja jääga
Happesademed
Kalad talvises järves
Tulekahjude kustutamine

V Palun märkige oma eelistused järgnevatest vastusepaaridest!
Valige skaalal punkt, mis vastab kõige täpsemalt Teie seisukohale (vasakpoolseim = täielik toetus vasakpoolsele väitele, keskmine = mõlemad on võrdselt olulised, parempoolseim = täielik toetus parempoolsele väitele).


ELO ülesanded võiksid pigem:
 
kontrollida koolis õpitud teadmisi
kontrollida arusaamist, mõtlemisoskusi

olla ainekesksed
(eraldi bioloogia-, keemia-, füüsikaülesanded)
olla integreeritud
(erinevad ainevaldkonnad omavahel seostatud)

olla abstraktsed ehk üldistavad
käsitleda elulisi olukordi (probleeme)

seonduda Eesti ja tuttavate nähtustega
kaasata kaugeid paiku ja uudseid nähtusi

sisaldada 8. klassi
õpiku tasemele vastavaid ülesandeid
sisaldada keerukamaid ülesandeid,
kus vajalik uus info on lahti seletatud

VI Millised tunnused võiksid Teie hinnangul olla heal loodusteaduste olümpiaadi ülesandel?

  1. Seos kooliõpikutega
2. Seos päevakajaliste teemadega
3. Seos õpilaste huvialadega
4. Seos Eestiga
5. Erinevate loodusainete seostamine
6. Seos põhikooli õppekavaga

VII  Lõpetuseks esitame Teile mõned vabas vormis vastatavad küsimused
Nendele vastamine pole kohustuslik! Ettekirjutatud teksti alguse võite muuta või kustutada!
  1. Tänavuse piirkonnavooruga seoses väärib kiitust:


2. Tänavuse piirkonnavooru juures ei meeldinud mulle:


3. Minu soovitused korraldajatele järgmise aasta piirkonnavooruks:


4. Probleemid, mis minu arvates piiravad ELO piirkonnavoorus osalejate arvu:


5. Probleemid, mis minu arvates takistavad õpilaste edukat valmistumist piirkonnavooruks:


6. Minu soovitused maikuus toimuvaks eksperimentaalseks lõppvooruks (üldteema valik, eksperimendid, teavitus, korraldus vm):