ELO lõppvoor 2011 — tagasiside
   

Hinnangud eksperimentidele

Esimest korda uurisime tänavu ka õpilaste hinnanguid üksikutele eksperimentidele.

 ELO piirkonnavoor

Eksperiment

Raskus

Huvitavus

Kõdu analüüs

3,94

3,32

Traatide määramine

3,40

4,74

Sõnumi analüüs

2,49

4,10

Vee analüüs

3,60

3,29



Nagu näha, hinnati kõige raskemaks kõdu analüüsi ülesannet. Võimalik, et üheks põhjuseks oli siin ka asjaolu, et osa õpilased ei jõudnud seda ülesannet ajanappuse tõttu valmis. Suhteliselt raskeks hinnati ka vee analüüsimist, ülekaalukalt kõige kergemaks aga kromatograafiat.

Õpilaste selgeks lemmikuks osutus traatide määramise eksperiment — tervelt kolmveerand vastanutest hindas selle väga huvitavaks. Küllaltki huvitavaks (4,10) hinnati sõnumi analüüsimine. Vee ja kõdu analüüsi huvitavus hinnati mõõdukaks, kuid osa õpilasi nautis ka neid eksperimente (maksimaalse hinde andis vastavalt 7 ja 6 võistlejat).

 

Lisaküsimused

Täiendavaid küsimusi oli sel korral viis.

Esiteks täpsustasime lõppvooruks valmistumise viisi. 74% õpilasi valmistus lõppvooruks nii õpetaja abiga kui iseseisvalt töötades (eelmisel aastal vaid 51%). Oluliselt oli vähenenud omal käel valmistunute osakaal. Leidus ka üks õpilane, kes teatas, et ei valmistunudki lõppvooruks.

Uurisime ka, kas õpilased lähtusid valmistumisel meie etteantud märksõnadest. Seda oli teinud tervelt 34 õpilast, vaid üks ei olnud märksõnu arvestanud.

Samuti tahtsime teada õpilaste hinnangut teooriaülesannete osakaalule lõppvoorus. 25 vastanu (71%) arvates oli teooriaülesandeid piisavalt. 6 õpilast leidis, et teooriat võinuks rohkem olla, 4 õpilase meelest oli sellega liialdatud. Võrdluseks, eelmisel aastal oleks tervelt kolmandik vastanutest soovinud rohkem teooriaülesandeid.