ELO lõppvoor 2011 — tagasiside
   

Vabavastuselised küsimused

Vabas vormis palusime osalejatel vastata neljale tavakohasele küsimusele.


1. Sinu hinnang töökohtadele ja katsevahenditele

Kaks kolmandikku vastajaid leidis, et töökohtade ja katsevahenditega oli kõik korras. Lisaks märkis veel seitse õpilast, et üldiselt oli kõik hästi, tuues välja üksikuid kitsaskohti. Probleemidest mainiti peamiselt ruumikitsikust töökohal ja katsevahendite nappust.

Kõik korras, hea – 23
— Kõik vajalikud vahendid olid kättesaadavad, ruumi oli piisavalt
— 5 palli, sest minu jaoks olid mõlemad väga head, korralikud. Palju oli mõeldud vahendite olemasolule ja korralikkusele.
— Oli hea, et töökohad ei asunud üksteisele liiga lähedal. Oli piisavalt ruumi.
— Töökohad ja katsevahendid olid minu jaoks väga heas korras
— Olid suured ja meeldivad. Sellised võiksid ka järgmisel korral olla.
— Kõik oli hästi korraldatud ning paigutatud

Töökohal vähe ruumi – 4
— Töövahendeid oli piisavalt, kuid ruumi oli veidi vähe
— Töökohal ruumi vähe, võiks olla riiulid.
— Ruumi oleks võinud rohkem olla
— Natuke liiga palju asju oli laual.

Vähe katsevahendeid – 4
— Töökohad olid head, aga vahendeid katsete tegemiseks oli kohati vähe
— Katsevahendeid oleks võinud ka varuks olla.
— Piirituslampe oleks võinud rohkem olla ja kasutuskorrad pikemad
— Olid suured ja meeldivad. Sellised võiksid ka järgmisel korral olla.

Probleemid katsevahenditega – 2
— Hea, kuid multimeeter ei töötanud
— Võiks kontrollida, kas asjad töötavad ja et kõigil oleks kõik selge ning olemas

Vastamata – 1

Arusaamatu – 1
— Väga m


2. Sinu hinnang eksperimendi ülesannete sõnastusele ja vormistusele.

59% küsimusele vastanuid oli sõnastuse ja vormistusega igati rahul – võrdluseks: mullu oli selliseid 41%. Lisaks jäi veel 22% üldiselt rahule, mainides pisemaid probleeme. Peamiseks nurinaks oli sarnaselt eelmiste aastatega sõnastuse liigne keerukus ja kohatine arusaamatus, mida mainis ligi kolmandik vastanuid. Konkreetselt osutati metsakõdu ja vee analüüsile, üht õpilast ajas segadusse mõõtemääramatuse mõiste. Kahel korral kritiseeriti ka vormistust.

Kõik oli arusaadav, hästi – 19
— Ülesannete formuleering oli huvitav
— Väga hästi sõnastatud, ei tekkinud probleeme
— Hea, et oli piisavalt juhendeid ja päris kõike ei pidanud ise välja mõtlema
— See aasta oli lihtsam välja lugeda, mida ülesandes taheti
— Suhteliselt normaalne, sai aru
— Väga selged ja üheselt mõistetavad olid ülesanded
— Olid head, kõik olid arusaadavad ja loetavad

Sõnastus kohati keeruline, arusaamatu, asjad ebapiisavalt seletatud (10)
— Suhteliselt rasked
— Hea, kuigi vahepeal oleks võinud selgemini (lühemalt) mõnes kohas sõnastada
— Normaalne sõnastus, vahel ei saanud kohe aru
— Vahel vajas lisaselgitust. 4 – hea
— Veidi segane kohati
— Natuke keeruliselt sõnastatud
— Sõnastada võiks täpsemalt
— Oleks rohkem seletusi võinud olla (2x)

Konkreetsed probleemid sõnastusega – 3
— Teo ülesande sõnastus kehv, ei saanud aru
— probleemid ilmnesid vaid vee analüüsi ülesannete juures
— Oli üks väljend, mis tekitas segadust (mõõtemääramatus), muidu 5+

Vormistus võinuks parem olla – 2
— osad ülesanded olid ka veidike halvasti vormistatud
— Vormistus võiks parem olla

Vastamata – 3



3. Mis meeldis olümpiaadil?

Tänavu kiideti mullusest tunduvalt rohkem huvitavaid ülesandeid / vahvaid katseid. Nii vastas õpilastest ligi 3/4. Paar õpilast täpsustas, et neile meeldis proovida „politseitööd“. Eksperimentidest meeldis õpilastele kõige rohkem traatide tuvastamine – seda toodi esile kuuel korral. Muudest olümpiaadi tahkudest kiideti toitlustust, keemia videoprogrammi ja viktoriini, samuti üldist korraldust ja hangitud kasulikke kogemusi.

Ülesanded – 13
— Enamus ülesandeid olid päris huvitavad.
— See, et ülesanded tundusid keerulised, kuid ennast sai palju ületatud
— Huvitav oli, ülesanded olid põhjalikult ära seletatud
— Ülesanded seotud reaalse eluga
— Meeldisid ülesanded

Katsetamine, katsed – 11
— Katsed olid huvitavad
— Praktiline töö, see on alati lahe
— Eksperimentaalülesandeid on tore teha.
— See, et saime katseid teha, ei pidanud tuimalt teooriat kirjutama
— Katsete tegemine, analüüsimine, kuritöö lahendamine juhtlõngu kokku viies
— Meeldis ise proovida «politseitööd».

Keemia eksperiment – 6
— Traatide määramine, sest sai näha erinevaid keemilisi reaktsioone
— Keemia osa, tõmbekapis töötamine
— Keemia katse — traatide määramine!

Toitlustus – 4
— tasuta toit

Korraldus – 3
— Korraldus oli hea, kõik olid sõbralikud

Kasulikud kogemused – 3
— Väga kasulik kogemus
— Olümpiaadil sai häid kogemusi ja ettevalmistust 8. klassi keemia ja füüsika olümpiaadiks

Viktoriin – 3
Videod – 3
Kõik – 3
— Enam-vähem kõik
— Peaaegu kõik

Muud vastused – 6
— kõik peale eksperimentideks antud aja
— aja paindlikkus oli hea
— toimumiskoht
— inimesed
— eeltöö
— tehnika

Vastamata – 3


4. Mis olümpiaadil ei meeldinud? Mis võiks järgmisel aastal olla teisiti?

Sel korral mainisid ligi pooled vastanud õpilased, et probleemiks oli ajanappus. Võimalik, et sel aastal tunni võrra kärbitud tööaja kohta sai töö veidi liiga mahukas. Neli õpilast leidis, et tasuks taastada 2-päevane olümpiaad. Toitlustamise-alased kaebused seisnesid peamiselt nurisemises pitsa puudumise üle. Veel toodi kahel juhul esile varast ärkamisaega, autasustamisele eelnenud ooteaega ja piiranguid töötamisel tõmbekapi juures. Ühekordselt nuriseti vee analüüsi, elektri teema ja bioloogia osa üle. Üks õpilane kaebas peavalu põhjustanud ammooniumihaisu. Soovitati ka lõppvooru viimist sügisele ja laupäevale, teooriavooru väljajätmist üldarvestusest ja eraldi teooriaosa kaasamist lõppvooru.

Liiga vähe aega / Lisada aega – 13
— Aega oleks võinud rohkem olla, tuli palju hooletusvigu ja ülesanded jäid pooleli.
— Kui katsed on sama pikad (aeganõudvad), võiks aega olla vähemalt 4 tundi. Kui aega ei pikendata, siis võiksid olla raskemad, aga ka lühikesed ülesanded.
— Aega rohkem. Ülesanded olid niigi väga võõrad, oleks tahtnud ka bioloogia osa ära teha.
— Ülesandeid oli palju ja aega jäi väheks
— Järgmisel aastal võiks olla rohkem aega

Olümpiaad 2-päevaseks – 4
— Teha 2-päevasena, 3 eksperimenti
— See võiks olla 2-päevane, sest sõit väsitab ära ja on vaja puhata.

Parandada toitlustamist (anda pitsat) – 4
— MISMÕTTES PIZZAT EI SAANUD?
— pakkuda maitsvamat lõunat, teha praekartulit, mitte keedetut! Anda pitsat Margarita !lihata! (No kasvõi müüa, kuumalt)

Pikk ooteaeg – 2
— Liiga kaua peab lihtsalt istuma.
— Liiga kaua kontrolliti vastuseid.

Varane ärkamine – 2
— Hommikul 7:15 bussiga sõitma hakata ei ole väga meeldiv :D
— Pidi vara ärkama

Töökorraldus tõmbekappide juures – 2
— Ei meeldinud see, et tõmbekappe oli ainult 4 ja pidi järjekorras ootama. Seetõttu pidid sa kapi vabanemisel teise ülesande pooleli jätma.
— Tõmbekapi juures oli ka aega vähe.

Kõik oli hästi – 2

Muud vastused – 6
— Vee analüüs oli päris raske ülesanne
— Ammooniumihaisu lõi laborisse üles, mis ajas pea valutama
— Mulle ei meeldinud see, et seal olid elektriülesanded sees.
— Meeldiks, kui järgmisel aastal oleks lõppvoor sügisel ja pigem oleks see laupäeval kui pühapäeval.
— Võiks olla piirkonnavoor ja lõppvoor eraldi arvestuses; lõppvoorus teooria osa
— Ei meeldinud bioloogia osa, see oleks võinud olla midagi huvitavamat

Vastamata – 6