Küsiti, millised tunnused võiksid olla heal loodusteaduste olümpiaadi ülesandel.
Siin oli võimalik valida viie erineva hinnangu vahel: 1 – pole üldse oluline; 2 – mitte eriti oluline; 3 – mõnevõrra oluline; 4 – üsna oluline; 5 – väga oluline. Joonisel on toodud keskmine hinne.
Osalejatel paluti olümpiaadiülesandeid hinnata teemade kaupa 5 palli süsteemis.
Iga teema puhul tuli hinnata, kuivõrd meeldivad või mittemeeldivad olid selle ülesanded tervikuna (ehkki enamik teemasid koosnes mitmest osaülesandest) järgmises skaalas: 1 – üldse ei meeldinud; 2 – pigem ei meeldinud; 3 – nii ja naa; 4 – pigem meeldis; 5 – meeldis väga. Lisaks võis võistleja valida ka keskmist hinnet mitte muutvate valikute vahel — ei ole meeles; ei jõudnud selleni
Iga teema juures tuli hinnata sedagi, kuivõrd rasked või lihtsad olid selle ülesanded tervikuna: 1 – väga lihtne 2 – pigem lihtne 3 – keskmine 4 – pigem raske 5 – väga raske
Viimase hinnanguga on huvitav võrrelda võistlejate arvamusi, kus neil tuli valida vaid üks raskeim teema.
Piirkonnavooru ülesannetest tuli igasse kategooriasse valida üks: huvitavaim, igavaim, lihtsaim ja raskeim
(viimane diagramm vt eespool). Nendel diagrammidel on märgitud vastavate vastuste hulk.
Palusime võistlejal märkida oma eelistused järgnevatest vastusepaaridest:
Skaalal tuli valida punkt, mis vastab kõige täpsemalt vastaja seisukohale (vasakpoolseim = täielik toetus vasakpoolsele väitele, keskmine = mõlemad on võrdselt olulised, parempoolseim = täielik toetus parempoolsele väitele).
8. kl õpik
ELO ülesanded võiksid pigem sisaldada 8. klassi
õpiku tasemele vastavaid ülesandeid
ELO ülesanded võiksid pigem sisaldada keerukamaid ülesandeid,
kus vajalik uus info on lahti seletatud
infoga ülesanne
Eesti nähtused
ELO ülesanded võiksid pigem seonduda Eesti ja tuttavate nähtustega
ELO ülesanded võiksid pigem kaasata kaugeid paiku ja uudseid nähtusi
kauged paigad
abstraktne
ELO ülesanded võiksid pigem olla abstraktsed ehk üldistavad
ELO ülesanded võiksid pigem käsitleda elulisi olukordi (probleeme)
eluline
ainekeskne
ELO ülesanded võiksid pigem olla ainekesksed
(eraldi bioloogia-, keemia-, füüsikaülesanded)
ELO ülesanded võiksid pigem olla integreeritud
(erinevad ainevaldkonnad omavahel seostatud)
integreeritud
teadmised
ELO ülesanded võiksid pigem kontrollida koolis õpitud teadmisi
ELO ülesanded võiksid pigem kontrollida arusaamist, mõtlemisoskusi