ELO piirkonnavoor 2011 — tagasiside
   

 ELO piirkonnavoor
       
«Mis Sulle piirkonnavoorus eriti meeldis?»

Vastajatele meeldisid eelkõige huvitavad, mõtlemapanevad ülesanded ning neist saadud uued teadmised. Eraldi rõhutati ülesannete mitmekesisust ja elulisust. Mitmed õpilased avaldasid rahulolu ka olümpiaadi mahu ja lahendamisajaga, samuti tööde kujunduse, korralduse ja eelteavitusega. Kindlasti tasub jätkata ka lahendajatele šokolaadi pakkumist.


Levinuimad vastused:
• Ülesannete huvitavus, elulähedus – 10 (vastajate hulk)
• Ülesannete mitmekesisus – 6
• Ülesannete paras raskus – 6
• Uued teadmised – 5
• Piisav lahendusaeg – 5
• Loogika-, mõtlemisülesanded – 5
• Kujundus, vormistus – 4
• Šokolaad – 4
• Olümpiaadi maht, ülesannete rohkus – 4
• Hea korraldus – 3
• Märksõnade etteandmine – 3
• Ülesannete hea sõnastus – 2
• Loodusainete seostamine – 2

Huvitavamaid vastuseid:
— Olümpiaad oli pikk ja korralik.
— Kõik ülesanded olid eripärased ning ei olnud midagi ühetüübilist
— Mulle meeldis see, et töös ei küsitud mitte ainult koolis õpitud materjali, vaid kaasati küsimustesse ka laste oma teadmised ja juurdeõppimised.
— Oli ette antud teemad mille järgi sai õppida, oli erinevas stiilis ülesandeid, oli ülesandeid, kus olid vastusevariandid, oli loogikaülesandeid, kus sai ka teemast palju teadmata enamvähem õieti vastata
— Ülesannetes kõikide loodusainete kasutamine ja nende seostamine.
— Oli loominguline ülesanne, kuidas kaitsta linna sõnnikuhaisu eest, meeldis väga.
— Ülesanded olid üldiselt arusaadavad ja elektrijaama ülesande juures meeldis eriti et uus, vajalik info oli antud ja selle põhjal pidi töötama.
— Küsimused olid väga kenasti, selgelt lahti seletatud.
— Tore ja lahke õpetaja oli minu klassis.
— See oli väga huvitav, sai palju uusi teadmisi ja arendas mõttekäiku.
— Saab kasutada oma loogilist mõtlemist ja koolis õpitut.
— Ülesanded andsid mõnusa võistluspinge.
— Olid elulised ülesanded, kuid rohkem võiks kontrollida koolis õpitud ülesandeid.
— Ülesanded olid kohased 8.klassidele, kuid olümpiaadil osalesid ka 7. klasside õpilased, kes 8.klassi materjalidest ilmselt suurt midagi ei teadnud.
— Õpetajate suhtumine meie ettevalmistamisse väärib lugupidamist ja tänu.
— Aega oli antud. Teistel olümpiaadidel on vähemalt poole vähem.
— Et lisati 1 tund lahendamisaega.
— Kalkulaatori kasutamine oli lubatud.
— Korralduskoht oli hea koha peal, mugav oli kohale minna.

«Millised probleemid häirisid seoses piirkonnavooruga?»

Kümme vastajat rõõmustasid korraldajaid, nentides, et häirivaid asjaolusid ei olnudki. Siiski heideti ka kriitikanooli. Häirivana toodi tavakohaselt kõige enam välja ülesannete ülemäärast raskust – eriti rõhutasid seda 7. klassi õpilased, kellest mitmetele 8. klassi tasemega ülesanded üle jõu käisid. Mitmel puhul mainiti ka mitmesuguseid häirivaid asjaolusid tööruumis, samuti probleeme sõnastuse mõistmisel ja etteantud märksõnade vähest vastavust olümpiaadi sisule. Mõnele õpilasele tundus olümpiaad liiga mahukas, kurdeti ka näiteks vormistuse nüansside ja kehva ettevalmistuse üle. Võib märgata, et mõnes osas meeldivused ja probleemid ühtivad – mis meeldis ühele õpilasele, ei sobinud sugugi teisele.


Huvitavamaid vastuseid:
— Keemiaalaseid ülesandeid oli vähe.
— Füüsika ja matemaatika rohkus.
— Rasked väljendid ja keemiliste valemite neutraliseerimine
— Ei saanud kõikidest tööjuhenditest aru, nt karpkalade töötundide vms arvutamisest.
— Pidi liiga palju selgitama ja sai liiga vähe otsustada
— Jää ja lume ülesande pildid olid pisut ebaselged ja ülesanne ise ei olnud kuigi huvitav.
— Eelvooruks antud märksõnad oleks võinud rohkem kattuda olümpiaadis olevate teemadega
— See, et mõned märksõnad, milleks ma olin hoolega valmistunud, vilksatasid ainult korraks läbi, samas kui mõnedest asjadest, mida ma ei ole õppinud, mida õpik ei paku ja millest arusaamisel on raskusi, tehti terve ülesanne
— Ma ei saanud osaleda treeningul ja jäin haigeks, kuna väljas oli väga külm.
— Koodide kirjutamine.
— Kartsin, et keegi vaatab minu pealt maha sel ajal, kui ma lehti keeran, ülesanded olid eri lehtedel ja pidi kohati mitu korda lehte keerama.
— Töölehtede vormistus oli kuidagi väga kirju, oleks võinud tavalised töölehed olla, ilma ääristusteta vms.
— Kui küsimuse osa läks järgmisele lehele edasi, kuna nii on väga raske jälgida andmeid.
— Sisuliselt mind ei valmistatudki olümpiaadiks ette.
— Töö suur maht, lõpuks tekkis tülpimus, lisaks oli selle tõttu tööd raskem lugeda (minule sattunud töö oli mitu korda klammerdatud, lahendamise jal tulid lehed lahti, tekst jäi klambrite alla).
— Mul ei olnud joonlauda.
— Juhtus nii, et kalkulaator jäi koju, aga see pole korraldajate süü.
— Häiris, et olümpiaad toimus nii vara. Nädalavahetusel on kell 10 üsna varajane aeg. Häiris, et ei olnud ainete lahustuvuse tabelit.
— Laupäevane varahommik ning see, et õpetaja ei andnud mulle piisavalt aega olümpiaadiks valmistuda, nii et ma väga ei osanud.
— Külm oli ja mingi poiss küsis peaaegu iga küsimuse kohta midagi, jutt käis vene keeles. (Tallinn)
— Väga palju aega raisati enne olümpiaadi algust, organiseeritud oli natuke kehvasti. (Tallinn)
— Umbne ruum. (Tallinn)


• Liiga rasked ülesanded – 12 (sh 7. klassi jaoks – 3)
• Miski ei häirinud – 10
• Häirivad tegurid tööruumis – 5
• Halb sõnastus – 5
• Märksõnad ebapiisavad / puudulikud – 4
• Liiga pikk olümpiaad / palju ülesandeid – 3
• Vormistuse probleemid – 3
• Loodusainete tasakaal paigast ära – 3
• Ettevalmistustöö puudulik – 3
• Liiga hiline teavitus olümpiaadist – 2
• Liiga vähe aega – 2
• Külm ilm – 2
• Varustus (joonlaud, kalkulaator) ununes koju – 2
• Varajane kellaaeg – 2
• Pidi millestki loobuma (tunnid, trenn) – 2


Soovitused korraldajatele järgmise aasta piirkonnavooruks

Esmajoones puudutasid soovitused mõistagi just neid aspekte, mis olid õpilast häirinud. Nii soovitati näiteks lihtsustada ülesandeid, lisada juurde lahendusaega ja parandada etteteatamist. Soovitati ka muuta ülesannetes hõlmatud ainete jaotust, kuid puudus üksmeel, mil viisil. Võrdselt oli nii ülesannete elulisuse kui ka õpikukohasuse soovitajaid. Mitmed õpilased pooldasid üleminekut klassipõhisele korraldusele, selle asemel, et lähtuda sünniaastast. See ettepanek on vägagi mõistlik, aga kahjuks raskesti teostatav, silmas pidades tööde koostamist, lõppvooru ja rahvusvahelise olümpiaadi eripära.


• Muuta loodusainete jaotust, lisada uusi valdkondi – 6
• Lihtsamad ülesanded – 6
• Jätkake samas vaimus / ei oska soovitada – 6
• Rohkem lahendusaega või väiksem maht – 5
• Teavitada olümpiaadist / märksõnadest varem – 5
• Osalus klassipõhiseks / ülesannete diferentseerimine klassiti – 4
• Aktuaalsemad teemad, elulisemad ülesanded – 4
• Õpiku-/ õppekava-kohasemad ülesanded – 4
• Kiirendada hindamist – 2
• Täpsustada juhendit - 2
• Täpsemad märksõnad – 2

 
— Kindlasti tahaks, et muudetaks ära osalemine sünniaasta järgi, sest see, et seitsmenda klassi õpilaselt küsitakse üheksanda ja kaheksanda klassi teemasid, oli suhteliselt nõme.
— Kas muuta ülesanded kohaseks nii 7. kui ka 8.klassidele (kuna osalemisjuhendis oli kirjas, et õpilane peab olema sündinud 1996 või hiljem ja sinna alla lähevad 7.-8., tegelikult ka 6. klass) või muuta see ainult 8. klasside olümpiaadiks. (Kõik peale ühe ülesande olid peaaegu täiesti 8. klassides õpitu peale.)
— Olümpiaadi piirang võiks olla klassiline, mitte vanuseline.
— Tasakaalustada loodusainete võrdsus.
— Panustada ökoloogiale ning koostada huvitavamad füüsika-alased ülesanded.
— Lisage natukene rohkem bioloogia alaseid teadmisi.
— Keemiat ja füüsikat võiks rohkem olla, sest nendele olin pannud eriti suurt rõhku. Esimene mulje tööd kätte saades oli, et olen sattunud raskendatud bioloogiaolümpiaadile, kuhu mõnesse ülesandesse on pistetud natuke muid loodusteadusi
— Lisage astronoomia ülesandeid.
— Koostada rohkem reaalsusega seotud ülesandeid.
— Kasutage võimalikult palju elulisi küsimusi. Neid on päris huvitav lahendada
— Proovida kajastada rohkem päevakohaseid ning noortele huvitavamaid teemasid, millega ka võibolla rohkem kursis ollakse, kontrollida rohkem teemasid, mida õpilased on koolis läbi võtnud ning mida on neile ka õpetatud.
— Kuna osaleb ka seitsmendikke võiks olla rohkem mõtlevaid, loovaid ja loogika ülesandeid.
— Ülesanded võiksid abstraktsemad olla.
— Teha kindlasti rohkem Elektrijaama ülesandele sarnanevaid probleemülesandeid.
— Me, enamus osalejatest, käime muide põhikoolis, ja võiks võistluse toimumisest enne teada anda, kui viis päeva enne võistluse toimumist.
— Peaks rõhutama juhendis, et õpitaks valemeid ning soovitataks vaadata eelnevate aastate töid.
— Kvaliteetsemalt ja tähelepanelikumalt korraldada olümpiaaditöö tõlge
— Märksõnad võiksid olla otsesed teemad, sest see oli piisavalt raske.
— Anda rohkem aega lahendamiseks
— Teha vähem mahukas, kuid sama huvitav olümpiaad.
— Vähendada ülesannete arvukust, rõhk võiks olla ülesannete keerukusel.
— Andke õpilastele vähem aega!
— Tulemused võiks varem teada saada, aga mõistan, et nendega on palju tööd.
— Viia olümpiaad läbi tööpäevadel ja korraldada mitmel pool linnas, et olümpiaad ei langeks külmadele päevadele.
— Võiks hiljem alustada, umbes 12 või nii.
— Mustandi jaoks eraldi paber.
— Ka küsitluses võiks olla rohkem võimalust seletada ja kirjutada juurde
— See tuleks sama hästi korraldada, kui toimunud voor.
— Võiks olla sama hea korraldus ja sama rasked ülesanded.
— Mõelge korraldus paremini läbi ja püüdke osalejates tekitada rohkem huvi olümpiaadi vastu.
— Igaüks võiks vähemalt proovida ja ennast arendada.