ELO lõppvoor 2012 — tagasiside
ja võrdlus varasemate aastatega
   


Õpilaste hinnanguid tänavusele lõppvoorule saame vaadelda võrdluses viie varasema aasta keskmisega. Siin ilmnesid järgmised huvipakkuvad asjaolud:

  • Tänavust olümpiaadi tervikuna hinnati keskmisest kõrgemalt.
  • Hinne eelinfo kättesaadavusele on seni madalaim – asjaolu, millele žürii järgmise olümpiaadi eel mõtlema peab.
  • Hinne lõppvooru korraldusele on keskmiselähedane, kuid rahuloluks mitte liialt põhjust andev.
  • Viimasel paaril aastal torkab samas silma õpilaste väidetava ettevalmistuse taseme ja arvatava esinemise edukuse hinde selge kasv. Võimalik, et see peegeldab ELO formaadi üha kindlamat juurdumist õpetajate seas, mis tagab ka parema ettevalmistuse.
  • Lõppvooru ülesannete raskusaste jäi tänavu sarnaselt mullusega alla keskmise, mis on pigem positiivne, soodustades laiemat osavõttu.
  • Seekordsed ülesanded hinnati oluliselt huvitavamaks, kui olid 2010. a geoloogiaülesanded, aga samas oluliselt igavamateks võrreldes möödunud aastaga.
  • Hinnangud assistentide tegevusele ja toitlustamisele olid keskmise-lähedased.
  • Võistlusvälist programmi loeti üle keskmise huvitavaks. Viimase puhul torkab silma, et hinnet tõstab oluliselt teadusteatri kaasamine.
  • Õpetaja abi valmistumisel hinnati mullusest veidi madalamalt, võimalik, et see seostub eelinfo kehvema kättesaamisega. Märksõnade ülespanek jäi meil tänavu ülesandekomplekti hilise valmimise tõttu veidi hiljaks ja märksõnade loendis oli ka üksikuid ebatäpsusi.
  • Hinnang olümpiaadil osalemise kasulikkusele õpilase enda jaoks on olnud ühtlaselt kõrge, sõltumata konkreetse ülesandekomplekti huvitavusest. See viitab, et õpilased väärtustavad olümpiaadilt saadavaid teadmisi ja kogemusi.

  • Võrrelduna eelmise aastaga oli rahulolu olümpiaadi enamiku tahkudega veidi madalam. Olulisim oli siinjuures hinnang olümpiaadi temaatika ja eksperimentide üldisele huvitavusele (atraktiivsusele), mis aastal 2011 oli eriti kõrge, tänavu aga ligi poole punkti võrra madalam. Mulle tundub, et selle taga võib osaliselt olla ka stsenaariumi põnevus: mullu said õpilased matkida detektiivitööd, uurides erinevaid asitõendeid, tänavu ei moodustanud ülesanded aga selget sisulist tervikut. Miinuspoolelt jääb veel silma tuntavalt madalam hinne eelinfo kättesaadavusele, samuti lõppvooru korraldusele. Ainsana oli veidi paranenud hinnang võistlusvälisele programmile.


Hinnangud olümpiaadi erinevatele tahkudele

2007

2008

2009

2010

2011

Keskm

2012

1. Olümpiaad tervikuna (piirkonnavoor + lõppvoor)

3,97

4,11

4,22

4,04

4,44

4,16

4,37

2. Vajaliku info kättesaadavus enne lõppvooru

-

-

4,13

3,95

3,99

4,02

3,68

3. Lõppvooru (eksperiment) korraldus

4,22

4,14

4,16

3,97

4,41

4,18

4,13

4. Minu ettevalmistus olümpiaadiks

2,63

2,58

3,22

2,95

3,59

2,99

3,49

5. Minu esinemine olümpiaadil

2,74

2,89

2,71

2,47

3,44

2,85

3,27

6. Eksperimendi ülesannete raskusaste lõppvoorus 
(1 –  väga lihtsad... 5 – väga rasked)    

3,74

3,94

3,79

4,50

3,77

3,95

3,56

7. Eksperimendi ülesannete huvitavus  lõppvoorus 
(1 –  väga igavad... 5 – väga põnevad) 

 -

-

-

3,26

4,28

3,77

3,90

8. Assistentide tegevus

4,29

4,47

4,42

4,31

4,34

4,37

4,29

9. Toitlustamine

4,42

3,89

4,29

3,92

4,19

4,14

4,12

10. Võistlusväline programm

4,55

3,69

4,13

4,21

4,20

4,16

4,24

11. Hinnang olümpiaadil osalemisele enda jaoks
(1 - täiesti mõttetu…5 - väga kasulik kogemus)

-

-

4,46

4,51

4,49

4,49

12. Õpetajate abi valmistumisel

-

-

-

-

3,74

3,74

3,60


Tagasiside küsitluse ja ülevaate tagasisidest koostas Jaanus Uibu

 

    © xan productions | Illar Leuhin 2012      01.07.2012