ELO lõppvoor 2012 — tagasiside
ja võrdlus varasemate aastatega
   



Lisaküsimused

Tavakohaselt oli ankeedile lisatud ka mõni üksikküsimus žüriid huvitavatel teemadel.

Enamus vastajaid leidis, et lõppvoorus oli piisavalt teooriaülesandeid. Kolmandiku meelest oli neid siiski liiga vähe. Arvestades, et paljudes koolides ei tehta tunnis kuigivõrd eksperimente, tunneb osa õpilasi end laboris ebakindlalt ja eelistaks seetõttu teoreetilisi ülesandeid. Sellised õpilased on piirkonnavoorus üldjuhul edukamad kui lõppvoorus.

Küsisime ka sel korral, kas õpilased eelistaksid järgmise lõppvooru toimumist ühe- või kahepäevasena. Veidi rohkem toetati lühikest formaati. Samas näitas seekordne lõppvoor sarnaselt eelmisega, et žürii vajaks tööde hindamiseks rohkem aega, kui ühepäevane formaat seda võimaldab. Lõppvooru pikendamine kahele päevale aitaks ka õpilastele pakkuda mitmekesisemat vaba aja programmi ja võimaldaks neil üksteisega lähemalt tutvuda – neid asjaolusid on olümpiaadi positiivsete külgedena sageli välja toodud.

Lõppvooruks valmistumise viisi puudutanud küsimus andis oodatult tulemuseks, et enamus osalejaid sai abi õpetajalt ja õppis ka iseseisvalt. Ligikaudu võrdselt oli neid, kes kasutasid vaid üht moodust. Kaks õpilast ei valmistunud enda väitel lõppvooruks üldse. Sealjuures lähtusid peaaegu kõik õpilased valmistumisel etteantud märksõnadest.

 

    © xan productions | Illar Leuhin 2012      01.07.2012