Nordplus Openlearning
logo

Huvitavat:





Ainekaart

Ainekava

Aine nimetus: Kogemusõpe avatud õppekeskkonnas

Maht: 3 EAP

Orienteeruv kontakttundide maht: 22

Eesmärk: Kujundada valmisolek erineva vanusega õppijate õppetegevuste planeerimiseks, läbiviimiseks ja arendamiseks avatud õpikeskkondades.

Aine lühikirjeldus (sh iseseisva töö sisu kirjeldus vastavuses iseseisva töö mahule):

Aine Kogemusõpe avatud õpikeskkonnas viiakse läbi koostöös Energia Avastuskeskusega, võimaldades õppijal kursusel õpitut praktikas rakendada. Kursusel rõhutatakse informaalse ja kogemusliku õppimise rolli teadmiste omandamisel.Kursuse ülesehitus toetub kolmeastmelisele õpimudelile (ettevalmistavad tegevused õppimiseks avatud õpikeskkonnas, tegevused avatud õpikekkonnas ning järeltegevused). Kursus integreerib erinevaid ainevaldkondi toetades aktiivset õppimist ja sisemist motivatsiooni. Õppemeetoditena kasutatakse erinevaid aktiivõppe võimalusi tegevuse kaudu õppimiseks (learning by doing) ning koostöösõppimist.

Kursuse käigus osalevad õppijad sissejuhatavates loengutes, seminarides, praktiseerivad avastuskeskuses, osalevad teadusteatri programmis ning rakendavad enda loodud teemapõhiseid õppeprogramme koostöös kaastudengitega avastuskeskuses.

Kursusel käsitlemisele tulevad teemad: Erinevad õpikeskkonnad ja õppimise erinevad viisid. Kogemusõpe. Õpimotivatsiooni toetamine, uurimuslik õpe. Õppeprotsessi kavandamine avatud õppekeskkonas. Õpetaja ning õpilase tegevused enne õppimist, selle ajal ja pärast õppimist. Tööjuhiste ja juhendmaterjalide koostamine. Õppeprotsessi läbiviimine ja hindamine avatud õpikeskkonnas. Refleksiooni roll kogemusõppes. Erinevate õppetegevuste eesmärgipärane lõimimine õppekava kontekstis avatud õppekeskkonnas. Reeglid ja nõuded õppetöö läbiviimisel väljapool klassiruumi.

Iseseisev töö: a) praktikumide ja seminaride käigus saadud ülesannete täitmine; b) kursuse lõputööna koostatakse Energia Avastuskeskuse ekspositsioonil toetuv teemapõhine õppeprotsessi kirjeldus koos õpijuhistega, õpijuhiseid katsetatakse kaastudengitega ning toetudes refleksiooni ja tagasisidele, viiakse programmi sisse vajalikud parandused ja täiendused. Kursuse lisaväljundiks on kvaliteetse metoodilise materjali loomine avaldamiseks eDidaktikumis, mida saaksid kasutada kõik õpetajad.

Õpiväljundid: Üliõpilane:
—  teab kogemusõppe printsiipe ning nende rakendamisvõimalusi aktiviseeriva, õppimist toetava õpikeskkonna kujundamisel;
—  oskab kavandada ja läbi viia õppeprotsessi avatud õpikeskkonnas;
—  oskab koostada õpijuhiseid avatud õpikeskkonnas toimuva õppimise toetamiseks arvestades õppijate vanust ja olemasolevaid teadmisi;
—  suudab analüüsida avatud õpikeskkonnas läbiviidud õppeprotsessi, õppeülesannete valiku eesmärgipärasust ja põhjendatust.

Hindamismeetodid: Arvestus

Õppejõud: Inge Timoštšuk, PhD; Katrin Poom-Valickis, PhD; Heidi Paju, MA; Berit Väli, MSc; Jana Paju, MA; Neeme Lumi, MA; Kertu Saks, PhD

Inglisekeelne nimetus: EXPERIENTAL LEARNING IN OPEN LEARNING ENVIRONMENT

Kohustuslik kirjandus:
—  Wurdinger, S.D.& Carlson, J.A. (2010). Teaching for experiential learning: five approaches that work. Lanham : Rowman & Littlefield Education
—  Salmi, H. (2012). Evidence of bridging the gap between formal education and informal learning through teacher education. Reflecting Education, 8 (2), 45-61.
—  Barell, J. (2008). Why are school buses always yellow?: teaching for inquiry, preK-5. Thousand Oaks: Corwin Press
—  Kattaid, E. (tõlge). (2010). 365 eksperimenti lastele igaks päevaks. Varrak.
—  Baumer, A. (2011). Köögifüüsika, MTÜ Loodusajakiri.
—  Saks, K., Baumer, A. (2012). Teistmoodi füüsika. Ajakirjade kirjastus.
—  Kändler, T. (2013) Valguse värviline maailm (väike teadusraamat koolilastele), Ajakirjade kirjastus AS
—  “The Flying Circus of Physics” Jearl Walker (vt digikujul)
—  Fibonacci projekti materjalid

Asenduskirjandus: (üliõpilase poolt läbi töötatava kirjanduse loetelu, mis katab ainekursuse loengulist osa)
—  Salmi, H. (2010). Tiedekeskuspedagogiikka ja akateeminen opettajakoulutus. Akateeminen Opettajankoulutus. toim. Kallioniemi, A. & al.- Suomen kasvatustieellinen seura, Kasvatusalan tutkimuksia 52.
—  Moon, J.A. (2004). A handbook of reflective and experimental learning: theory and practice. London; New Yprk: Routledge Falmer.
—  Kolb, D.A. (1984). Experimental learning: experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs: Prentice Hall.
—  Waite, S, (Ed.) (2011). Children learning outside the classroom: from birth to eleven. Los Angeles (Calif.): Sage.
—  Beard, C. & Wilson, J.P. (2006). Experiental learning: a best practice handbook for educators and trainers. London ; Philadelphia: Kogan Page.
—  Longi, R.E. & Longo D.P. (2003). New hope for youth: experiential exercises for children & adolescents. Holyoke: NEARI Press.
—  Gilbertson, K.; Bates, T.; McLaughlin, T. & Ewert, A. (2006). Outdoor education:methods and strategies. Champaign:Human Kinetics.
—  Halliday/Resnick/Walker. (2007) Füüsika põhikursus I, II.
—  Truus, K.; Nõupuu, M.;Kask, M. (2009). Avastusõpe: võrdlemine ja mõõtmine. Tallinn: Ilo.
—  Kruuda, M. & Randjärv, L. (2012). Avasta vedelikud: proovi ja uuri, mängi ja katseta. Tallinn: Koolibri.

Õppetöös osalemise ja eksamile/arvestusele pääsemise nõuded: Kohustuslik osalemine kõigis seminarides ja praktikumides. Iseseisvate tööde sooritamine.

Iseseisva töö nõuded: Õppija koostab teemapõhised õppijuhised avatud õpikeskkonnas õppimiseks kolmele erinevale sihtrühmale (haridusastmete kaupa)

Eksami hindamiskriteeriumid või arvestuse sooritamiseks vajalik miinimumtase: Õpiprotsessi kirjeldus ja juhised õppeprotsessi läbiviimiseks avatud õpikeskkonnas on nõuetekohaselt koostatud (teemapõhised, kolmele erinevale sihtrühmale, arvestavad avatud õpikeskkonnas õppeprotsessi läbiviimise eripäradega ning hea õpijuhise koostamise põhimõtteid), materjalid on praktikas läbi proovitud.

Täiendav informatsioon kursuse sisu kohta, kursuse jaotumine teemade kaupa sh seminarivormis toimuvate kontakttundide ajad: Kursuse loenguline osa viiakse läbi TLÜ õpperuumides ning praktikumid Energia Avastuskeskuses. Energia Avastuskeskuses viiakse läbi esimesel korral tutvumine keskuse ekspositsiooni ja teadusteatri programmiga, järgnevatel kordadel on üliõpilastel võimalik õpitut praktiseerida. Kursus toetub kogemusõppe põhimõttele, tudengid õpivad läbi praktiliste tegevuste, luues kursuse lõpus ise vabalt valitud teemal tervikliku õppeprotsessi kirjeldus koos õpijuhistega, toetudes riiklikele õppekavadele ning avastuskeskuse ekspositisoonile.

Planeeritud on 4 praktikumi (a 4 tundi) Energia avastuskeskuses,seminarid õpitu reflekteerimiseks ja tagasisidestamiseks ning loengud ülikoolis.




Avalehele


Viimased uuendused sellel lehel   16.10.2014  

Nordplus Openlearning
Kogemusõpe avatud õpikeskkonnas
Menüü
 
  alates 9.09.2014